Efectele negative ale postarii de linkuri scurtate pe social media

Scurtarea URL-urilor (a linkurilor) are scopuri bine definite, si anume de a cosmetiza postarile pe social media si a analiza mai usor traficul.

Insa, avand in vedere cat de mult au abuzat de aceste tactici cei care imprastie spam, platformele de genul bit.ly sau chiar goo.gl au pierdut treptat din increderea internautilor. Utilizatorii sunt mai reticenti sa acceseze un link care arata in genul bit.ly/2xTCGdQ sau goo.gl/HHLyLw, decat un link care arata in felul: protv.ro/stiri/putini-stiu-cat-e-de-frumoasa-mama-lui-maddie-fetita-din-clipul-siei-are-o-mama-de-la-care-a-mostenit.html , un link care provine in mod clar de pe un domeniu ce se bucura de incredere (protv.ro). Nu stim niciodata ce se poate ascunde in spatele unui link de pe bit.ly sau goo.gl, si aceasta incertitudine ne face sa ezitam.

Exista de asemenea conceptia gresita potrivit careia in cazul postarilor pe Twitter URL-urile scurte economisesc spatiu. Total gresit, absolut toate linkurile postate pe Twitter ocupa exact 23 de caractere, indiferent cat de scurte sau de lungi sunt.

Scurtarea linkurilor are efecte negative asupra eforturilor de optimizare a siteului, avand in vedere ca aceste linkuri sunt de fapt redirectionari 301, iar astfel se pierde din valoarea originala.

Dar pe langa reticenta de a accesa un astfel de link si efectele negative asupra optimizarii, cel mai grav este ca scurtarea linkurilor poate duce o companie in derizoriu, mai ales atunci cand este facuta in mod superficial.

Statisticile URL-urilor scurtate pot fi accesate de absolut oricine, atunci cand organizatia, sau agentia digitala care se ocupa de social media, nu face un minim efort de a ascunde acest lucru.

Exista pagini de Facebook romanesti cu milioane de like-uri care in schimb aduna sub 100 de vizite la o postare. Voi prezenta mai jos exemple concrete, alaturi de modalitatea prin care am ajuns sa accesez aceste statistici.

Incepem cu PRO TV. Acestia folosesc atat bit.ly cat si goo.gl in postarile lor. Analizam prima data o postare care contine un link scurtat cu bit.ly . Urmarim linkul din postare, vedem ca ne duce aici, luam acest link de pe domeniul protv.ro si il introducem in platforma bit.ly. Obtinem un alt link scurt, dar de asemenea avem acces si la toate statisticile linkurilor scurte ce duc catre aceeasi adresa. Dupa cum puteti observa in poza de mai jos, la momentul realizarii acestui articol, postarea celor de la Pro TV adusese pe site doar 241 de vizitatori, dintr-un total de aproape 2.800.000 de fani…

protv url scurt bitly

Luam acum un link scurtat pe platforma goo.gl tot de pe pagina celor de la Pro TV. Pe aceasta platforma este chiar mai simplu sa accesam statisticile. Tot ce avem de facut este sa intram pe acest link https://goo.gl/#analytics/goo.gl/COD/all_time , iar COD il vom inlocui intodeauna cu cele 6 caractere din postare, in cazul nostru nTN16Y. Astfel observam ca la momentul realizarii acestui articol, postarea respectiva adunase doar 1292 clik-uri.

link scurt protv google statistica

Pe langa faptul ca astfel de informatii pot fi extrem de pretioase pentru concurenta, ele pot duce de asemenea in derizoriu o companie, daca se observa o rata de angajament mai mica de 0.1%, intrucat ar crea imaginea existentei fanilor falsi (like-uri false).

Sa ne mai jucam putin si sa vedem si alte exemple. Teo Trandafir este foarte activa pe Facebook si ca urmare are una dintre cele mai apreciate pagini din tara. Insa si doamna Teo scurteaza linkurile, iar astfel noi putem observa cate vizite aduna in urma unei postari. In urma acestei postari , Teo Trandafir a adunat peste 16.000 de vizite pe propriul site.

scurtare url teo trandafir

Teo Trandafir este un caz fericit, dar cei de la Wow Biz de exemplu, o pagina cu peste 2.000.000 de fani, au adunat doar 290 vizite in urma acestei postari. Cei de la Acces Direct au adunat doar 500 de vizite in urma acestei postari, din aproape 1.800.000 de fani.

Aceasta postare de la Aqua Carpatica, o pagina cu 1.150.000 de fani, desi are 400 de like-uri, a adus pe site doar 40 de vizitatori.

Astept cu nerabdare sa citesc pe mai multe siteuri despre inadvertentele dintre numarul total de fani si traficul obtinut in urma postarilor cu linkuri scurtate. Iar pentru companii si agentii digitale: Nu mai scurtati linkurile, nu are rost, nu aveti nimic de castigat, doar de pierdut. Daca tineti neaparat sa scurtati URL-urile, atunci faceti-o intr-o maniera profesionista, ascundeti statisticile sau urmati exemplul celor de la Kaufland sau Orange, care scurteaza linkurile pe propriile domenii, kauf.land si oran.ge.

Despre autor

digital.ro
digital.ro

Servicii Digital Marketing Complete: paul@digital.ro

Copyright © 2017 Digital Marketing