Devino specialist SEO prin 20 de metode de optimizare a site-ului pentru motoarele de cautare

afla cum sa poti sa devii specialist seo in optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare

Si tu poti deveni un specialist SEO. Tot ce trebuie sa faci este sa te pui la curent cu metodele de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare, si bineinteles sa fi meticulos.

Avand in vedere ca cei de la Google au dezvoltat un algoritm foarte complex, sunt extrem de multi factori ce influenteaza rezultatele cautarilor, iar in consecinta sunt numeroase metode prin care un site poate fi optimizat. In cele ce urmeza ne vom concentra asupra unora dintre cei mai importanti factori de natura interna care influenteaza clasarea unui site in rezultate. Vom mentiona de asemenea si pasii ce trebuiesc urmati pentru o clasare cat mai buna.

  • 1. Varsta domeniului. Este din ce in ce mai dificil ca un domeniu nou inregistrat sa aiba o clasare foarte buna in primul an. Exista bineinteles si exceptii, dar in general un domeniu nou inregistrat nu se bucura de increderea motoarelor de cautare. Acest factor poate fi combatut achizitionand un domeniu vechi sau inregistrand un domeniu care a expirat recent.
  • 2. Cuvintele cheie sa apara in domeniu. Spre exemplu, daca aveti un service auto in Brasov si doriti sa va creati un site, ideal ar fi sa o faceti pe domeniul serviceautobrasov.ro (care apropo este deja inregistrat). Puteti de asemenea sa folositi cratima “-“, spre exemplu service-auto-brasov.ro, dar si in aceste cazuri multe nume sunt deja inregistrate (inclusiv exemplul nostru). Extensiile clasice .com si .net se bucura de incredere ridicata printre internautii romani, si va puteti orienta spre o astfel de extensie, in cazul in care domeniul .ro este deja inregistrat. Tineti insa minte sfatul de la primul punct si incercati achizitionarea unui domeniu cu vechime.
  • 3. Cuvintele cheie sa apara in titlu. Cand vine vorba de optimizarea site-urilor, aparitia cuvintelor cheie in titlu este o necesitate. Mergand pe exemplul de la punctul anterior, titlul site-ului creat ar putea suna asa: “Service Auto Brasov – profesionalism la preturi accesibile”. Google afiseaza in rezultate doar 70 de caractere din titlu, si de aceea este recomandat sa nu se depaseasca aceasta limita.
  • 4. Descrierea site-ului creat ar trebui de asemenea sa contina cuvantul cheie. Exista o dezbatere intensa intre specialistii SEO in ceea ce priveste descrierea. Se pare ca intr-adevar acest factor si-a pierdut din forta, insa o descriere care contine cuvantul cheie este in continuare recomandata. In cazul nostru ar putea fi: “Singurul service auto din Brasov care transforma Loganul in BMW. Cele mai convenabile preturi, fie ca ai nevoie de un schimb de ulei sau lucrari complexe.” Este recomandat ca descrierea sa fie intre 120 si 170 de caractere. Un aspect important este acela ca descrierea sa fie facuta in primul rand pentru oameni, iar apoi pentru motoarele de cautare.
  • 5. Cuvintele cheie sa apara in titlul articolelor create. Fiecare site ar trebui sa aiba un blog, indiferent ca este doar un simplu site de prezentare sau un magazin online. Cuvintele cheie trebuie sa se regaseasca in titlurile articolelor din blog.
  • 6. Cuvintele cheie sa apara intre etichetele H1. H1 reprezinta un fel de subtitlu, si trimite semnale motoarelor de cautare cu privire la relevanta continutului. Titlul articolului si eticheta H1 trebuie sa fie asemanatoare (H1 putin mai descriptiva). De asemenea se pot folosi etichete H2, H3,…, H6 pentru alte cuvinte cheie relevante sau structurarea continutului. Aveti aici mai multe informatii despre etichetele heading.
  • 7. Cuvintele cheie sa apara in URL. URL-ul reprezinta adresa paginii si de cele mai multe ori este dat in mod automat de catre titlul articolului. Multa lume prefera sa modifice URL-ul, insa trebuie sa aveti grija sa includeti cuvintele cheie in adresa. Aveti mai jos un exemplu de pe site-ul celor de la Pro Tv
  • cuvinte cheie titlu url adresa

  • 8. Frecventa cuvantului cheie. Cuvantul cheie urmarit ar trebui sa aiba cea mai mare frecventa in toate articolele de pe site. Nu trebuie neaparat sa descarcati vreun soft pentru a analiza frecventa cuvintelor din articolele create. Puteti folosi resurse online, cum ar fi acest site , si veti afla foarte usor cele mai des intalnite cuvinte din articolele de pe site. Adaugati sau scoateti paragrafe in functie de rezultate.
  • 9. Lungimea continutului. Specialistii SEO au facut multe analize prin care au ajuns la concluzia ca articolele lungi (peste 2000 de cuvinte) tind sa se claseze mai bine in rezultatele motoarelor de cautare. Poate parea putin ciudat, mai ales ca atentia oamenilor este din ce in ce mai redusa, dar in acelasi timp explicatia este foarte simpla. Un articol lung tine cititorul mai mult timp pe site (deorece pot exista mai multe link-uri catre propriile pagini), reducand “bounce rate”, ce s-ar traduce in romana ca fiind rata de abandon a site-ului, un alt factor ce influenteaza clasarea.
  • 10. Viteza de incarcare a site-ului. Este de inteles pana la urma de ce viteza este un factor determinant pentru motoarele de cautare. In primul rand ingreuneaza accesul vzitatorilor care ajung sa isi piarda rabdarea pana se incarca tot site-ul. Pentru a evita o viteza redusa va puteti alege o companie de hosting cu reputatie. De asemenea, pentru a fi optimizat, un site nu trebuie sa contina prea multe elemente flash. Atat timp cat site-ul este curat si aeresit va avea o viteza optima de functionare. Puteti folosi o unealta a celor de la Google pentru a testa viteza paginilor.
  • 11. Evitati continutul duplicat. Incepand cu titluri, descrieri si pana la articole complete, este recomandat sa evitati duplicatele. Astfel, fiecare pagina / articol trebuie sa aiba titlu, descriere si continut unic. Este chiar mai bine pentru optimizarea site-ului sa nu existe descriere deloc, decat sa fie aceeasi descriere in mai multe pagini. De asemenea continutul articolelor ar trebui sa fie unic, si nu copiat de pe alte site-uri.
  • 12. Optimizarea imaginilor. Optimizarea imaginilor incepe cu numele fisierului. Astfel, o poza intr-o postare pe site-ul service-ului auto din Brasov va arata astfel: fisier: “serviceautobrasov-schimbulei.png”, titlul: “Service auto brasov schimb de ulei”, eticheta alt: “Cum arata un schimb de ulei la cel mai bun service auto din Brasov”. Nu uitati de eticheta ALT, intrucat este un semnal foarte important pentru motoarele de cautare.
  • 13. Actualizarea continutului. Nu ezitati ca din cand in cand sa actualizati continutul. Indiferent ca doar adaugati cateva cuvinte sau paragrafe intregi, motoarele de cautare au inceput de ceva timp sa favorizeze site-urile care isi actualizeaza continutul, chiar daca este vorba despre pagini statice sau articole. Traim intr-o lume aflata in continua schimbare, si se pleaca de la premiza ca autorul face actualizari pentru o oferi vizitatorilor continut cat mai relevant.
  • 14. Link-uri catre alte site-uri. Folosirea link-urilor externe este o metoda de optimizare a site-ului recomandata de catre expertii SEO. Motoarele de cautare percep aceste legaturi ca fiind dovezi aduse in analiza din articolul dumneavoastra.
  • 15. Link-uri interne catre propriile pagini. In cadrul postarilor create este recomandat sa existe atat link-uri externe, cat si interne catre propriile pagini. Nu exista o proportie stabilita, insa pe masura ce lungimea articolului creste, poate creste si numarul de legaturi atat interne cat si externe.
  • 16. Continutul ar trebui sa adauge plus valoare. Cu cat continutul site-ului aduce mai multe informatii valoroase, cu atat se va clasa mai bine in rezultatele cautarilor.
  • 17. Pagina de contact. Specialistii SEO nu au cazut inca de acord asupra acestui factor, dar chiar si asa, o pagina unde utilizatorii va pot contacta nu strica niciodata. Prin existenta acestei pagini se transmit semnale de transparenta si accesibilitate a informatiei.
  • 18. Orice site trebuie sa aiba o harta (sitemap). Se recomanda crearea unui cont pe Google Webmaster Tools unde se poate inscrie harta pentru o mai buna comunicare a site-ului cu motorul de cautare. Nu sariti peste acest pas deoarece este important.
  • 19. Site optimizat pentru mobil. Optimizarea site-ului pentru mobil este unul dintre cei mai importanti factori pentru o clasare buna in rezultatele cautarilor.
  • 20. Experienta utilizatorilor. Cu cat utilizatorii vor avea o experienta mai placuta pe site-ul dumneavoastra, cu atat site-ul se va clasa mai bine in rezultate. Astfel, evitati sa adaugati reclame in exces si ferestre ce se deschid automat. Ce tie nu-ti place altuia nu-i face.
  • —————————————————————-

    Dupa ce ati citit acest articol nu sunteti chiar un specialist SEO, dar aveti informatiile necesare pentru a putea optimiza un site si a avea o clasare decenta in rezultatele motoarelor de cautare. Daca doriti sa fiti in top va oferim serviciile noastre.

    Despre autor

    digital.ro
    digital.ro

    Servicii Digital Marketing Complete: paul@digital.ro

    Copyright © 2017 Digital Marketing